אני הנני הדרך, האמת והחיים

בבלוג זה אתם לומדים להכיר בזה שפוטנציאל אלוהי נעלה נוכח בכם ומתגלה דרך מודעות ערה של הנשמה כאשר אתם בוחרים בהנהגת העצמי העליון שלכם כדי לבטא את המורשת האלוהית שלכם. עצמי נעלה זה נקרא "אני הנני אהיה אשר אהיה" ומשמעו אני הנני ביטוי אלוהי בבריאה.

הצלם והדמות של הבורא בבריאה

הצלם והדמות של הבורא בבריאה
האלוהיות נוכחת בכל אחד בלבת הווייתו והיא מתממשת דרך ביטוי מודע של האדם כנשמה אלוהית בבריאה. דרך לימוד הדרך והאמת לחיים אלוהיים נשמת האנושות המתעוררת מודרכת למחזור התפתחות חדש בתודעת אחדות

8 במאי 2020

מה זאת מחשבה, איך זה פועל ואיך זה משפיע עלינו ועל עולמנו ?



זהו הסבר שניתן במאמר של האגודה התאוסופית,  על מהות המחשבה. על העברת מחשבות באופן לא מודע  וההשפעות שלהן על האדם והעולם בו הוא חי גם יחד. הסבר זה נמסר מרואי נסתר המסוגלים לראות ברמה האתרית.  איך ובאיזו חוקיות דבר זה פועל ואיך זה משפיע עלינו. דבר זה חייב, להגיע לידיעת כל אדם, שרוצה להבין מי הוא באמת ועד כמה  הוא נדרש לאחריות מודעת על המחשבות שלו, כי האדם הוא "בורא שותף" מכוח המורשת האלוהית שלו.

מה היא מחשבה ?
המחפש הרוחני אשר התעמק בנושא זה מבין, שמחשבה אינה דבר-מה ערטילאי, שמתרחש בתאי המוח בלבד, אלא משהו מאוד ממשי השונה מגלי הרדיו או האור רק במידת העידון שלו.

המחשבה הנה החומר עמו עובד ואותו מעצב השואף להארה, ועל-כן הוא לומד קודם לכן את החוקים השולטים במחשבה. הבה ונזכיר לעצמנו את הכללים והעובדות החשובים, הנוגעים למחשבה.

למחשבה שני שלבים

-נוצר גל, תנודה או וויברציה בגוף המנטלי של החושב (וזאת הן במקרה שהמחשבה יזומה על-ידי החושב והן במקרה שהחושב קלט אותה מבחוץ), המתפשט ממנו לכל הכיוונים.

-נוצרת תדמית או צורה הבנויה מחומר מנטלי הניתנת לראייה על-חושית. עוצמת הגל, אורך חיי התדמית ומידת בהירותה מותנים בכושר הריכוז ובבהירות המחשבה של החושב.

החוקיות בה פועלת המחשבה

חשיבה חוזרת, מחזקת ומאריכה את חיי תדמית-המחשבה וכן מגדילה את התדירות שבה יחשוב החושב את אותה המחשבה.

מחשבה ניתנת לשידור ולקליטה. שידור יעיל מותנה, כאמור, בכושר הריכוז ובבהירות המחשבה.

כושר הקליטה מותנה במידה בה הקולט קרוב או מתמצא בנושא המחשבה, וכן בפתיחותו באותה העת לקליטת מחשבות.

ככל שהמחשבה הנה חיובית, בלתי אנוכית ואוניברסלית יותר, כן תעלה רמת עידונה ומהירות הוויברציה שלה.

העברת מחשבות באופן לא-מודע

כל אדם מותיר מאחוריו בכל אשר ילך עקבות בצורה של מחשבות המזדנבות מאחוריו. כאשר אנו צועדים ברחוב, למשל, אנו אפופים כל הזמן בים של מחשבות של האנשים שמסביבנו. אם האדם אינו מרוכז באותה העת בדבר-מה מסוים, הרי שמחשבות אלו יתגנבו אל המנטליות שלו, כשברוב המקרים רישומן מועט למדי. אך מדי-פעם מופיעה מחשבה התופסת את תשומת-ליבו באופן שהוא דבק בה ועושה אותה למחשבתו-שלו למספר רגעים, מחזק אותה על-ידי החשיבה החוזרת, וזאת עד אשר הוא דוחה אותה מפניו ואז היא נקלטת על-ידי מישהו אחר – וכך הלאה.

כאן עולה שאלת אחריותו של האדם למחשבותיו, כי מאחר והמחשבה הנה המניע העומד מאחורי הפעולה, הרי שיש לאדם אחריות קרמתית במידה והיה שותף למחשבה שהוצאה אל הפועל – אם על-ידו או אפילו על-ידי מישהו אחר.

השותפות-למחשבה נוצרת כאשר האדם מאפשר למחשבה לשהות בתחום מודעותו ומפנה אליה את תשומת-ליבו, וכך מחזק אותה. אין השותפות למחשבה נוצרת במידה והמחשבה הנה של מישהו אחר והיא רק חלפה במוחו ונדחתה על-ידו מבלי שיתעכב עליה.

על-כן חשוב, שנזכור זאת בכל אשר נלך ונשתדל להיות מודעים למחשבותינו, על-מנת שלא לאפשר למחשבות בלתי-ראויות לשהות ולזהם את תודעתנו – עם האחריות הקרמתית הכרוכה בכך.

כל האטמוספרה המנטלית הסובבת אותנו מורכבת ממחשבות רבות-עצמה בנושאים לאומיים, פוליטיים, כלכליים, מוסריים וכדומה, מהן מורכבת דעת-הקהל.

מחשבות אלה מתחזקות ללא-הרף עקב החשיבה החוזרת של אנשים רבים, ומשפיעות על סביבתן ועל כל אלה שחיים בסביבה זו אשר ראיית עולמם נצבעת ומושפעת על-ידי מחשבות אלה.  

חשוב לזכור, שרוב האנשים הנם סבילים, לא פעילים ולא יוזמים מבחינה מנטלית, ועל-כן הם מקבלים את המחשבות כפי שהן, ללא שום ניסיון לבודקן או לשנותן.

תדמיות-מחשבה רבות-עצמה מסוג זה , כאשר הן שליליות והרסניות , משפיעות לא רק על האדם, אלא פועלות גם כאנרגיה הרסנית במישור הפיזי. הן מהוות מקור לא-אכזב למה שקרוי תאונות, רעידות-אדמה, סערות ציקלון והוריקן, שיטפונות ועוד,

מה שהאדם חושב, שולח אל סביבתו או זורע – זה מה שהוא קוצר.
הכלל האוניברסלי האומר, שהאנרגיה זורמת בעקבות המחשבה, פועל גם כאן.

מה שקורה הוא שכוחות-הטבע או האנרגיות "מתועלים" אל המישור הפיזי דרך תדמיות המחשבה השליליות, ועקב כך הן באות לידי ביטוי באופן הרסני. כאן אנו רואים גם כיצד חשיבה קולקטיבית יוצרת קארמה קולקטיבית.

מחשבות מסוג זה גורמות גם למלחמות, מהפכות, מגיפות, גלי-פשע וכולי, ועל כן כה חשוב שתהיה חשיבה קולקטיבית מאזנת של כל אלה המסוגלים לחשיבה חיובית.

חשוב שיהיו מפגשים שבהם תתקיים התבוננות מדיטטיבית על אמתות כאלה, או דיון על אידאלים שהאנושות צריכה להתקדם לקראתם, ושבאופן כזה יקבלו גם האידאלים הללו עצמה ויקרינו את השפעתם אל האנושות.

להלן דוגמאות נוספות של העברת מחשבות לא-מודעת והשפעתה

בין מרצה למאזינים אוהדים נוצר קשר במישור המנטלי, המחזק את ההבנה של המאזינים, בעוד שמאזינים ביקורתיים במיוחד יכולים לגרום להפרעות ברמה המנטלית הן למרצה והן למאזיניו.

רוצחים או פושעים שהוצאו להורג, נוקמים את נקמתם על-ידי משלוח מחשבות-זדון הנקלטות על-ידי אלה שיש להם נטייה לכך ומעוררות אותם לפשע.

גוף מנטלי של ילד שותה בצמא כל מחשבה שהוא נתקל בה. על-אף שהוא צעיר מכדי לחזור וליצור את המחשבה, היא מהווה מעין זרע שיישא פרי בבוא המועד. מכאן החשיבות העצומה לכך שסביב ילדים יהיו רק מחשבות נאצלות ובלתי-אנוכיות.

רואי-נסתר דיווחו על הזיהום המהיר של ההילות הזכות של ילדים, שנחשפו לסביבה של מחשבות אנוכיות ובלתי-טהורות של המבוגרים שמסביבם.

הגנה יעילה למדי מפני תדמיות-מחשבה טורדניות

היא דרך מעטה הגנה מחומר מנטלי, שתלמיד הרוח יכול לבנות לעצמו מהחומר שבהילה המנטלית שלו. את המעטה ניתן לבנות באמצעות הדמיון היצירתי, על-ידי ראייתו כמתהווה מסביב לאדם. מאחר והחומר המנטלי מגיב בנכונות רבה למחשבה, הרי שניתן לעצבו לכל צורה שהיא בהתאם לרצון.

באם פועלים באופן זה, רצוי לבנות את מעטה-ההגנה הזה מהחומר המנטלי מהרבדים של החשיבה הקונקרטית, ובאופן כזה האדם מוגן מפני המחשבות הקונקרטיות. אך מאידך, מעטה זה נשאר עביר לכל המחשבות הרוחניות ברבדים הגבוהים של המישור המנטלי.

מעטה-הגנה כזה מחומר מנטלי, ניתן ליצור בעת שנמצאים במקומות או בקֶרֶב אנשים לא סמפטיים , אך חשוב לאחר מכן לדמיין את המעטה הזה כמתפרק ונעלם. אולם כאן חשוב להוסיף, ששימוש בשיטת ההגנה הזו הנו במידה מסוימת הודאה בחולשה, שכן ההגנה הטובה ביותר הנה טוהר ורצון טוב, אשר מסוגלים לדחות ולהרחיק כל השפעה בלתי-רצויה.

נקודות עקרוניות לזכור ולהתבונן:
* מה שהאדם חושב, שולח אל סביבתו או זורע – זה מה שהוא קוצר.

* הכלל האוניברסלי האומר, שהאנרגיה זורמת בעקבות המחשבה, פועל כאן.  
* המחשבה הנה החומר עמו עובד ואותו מעצב השואף להארה. 
* מחשבה ניתנת לשידור ולקליטה. שידור יעיל מותנה, כאמור, בכושר הריכוז ובבהירות המחשבה.  
* כושר הקליטה מותנה במידה בה הקולט קרוב או מתמצא בנושא המחשבה, וכן בפתיחותו באותה העת לקליטת מחשבות.  
* ככל שהמחשבה הנה חיובית, בלתי אנוכית ואוניברסלית יותר, כן תעלה רמת עידונה ומהירות הוויברציה שלה.  
* כל אדם מותיר מאחוריו בכל אשר ילך עקבות בצורה של מחשבות המזדנבות מאחוריו. 
* לאדם אחריות קרמתית במידה והיה שותף למחשבה שהוצאה אל הפועל – אם על-ידו או אפילו על-ידי מישהו אחר. 
* השותפות-למחשבה נוצרת כאשר האדם מאפשר למחשבה לשהות בתחום מודעותו ומפנה אליה את תשומת-ליבו, וכך מחזק אותה. 
* כל האטמוספרה המנטלית הסובבת אותנו מורכבת ממחשבות רבות-עצמה בנושאים לאומיים, פוליטיים, כלכליים, מוסריים וכדומה, מהן מורכבת דעת-הקהל. 
* תדמיות-מחשבה רבות-עצמה מסוג זה , כאשר הן שליליות והרסניות , משפיעות לא רק על האדם, אלא פועלות גם כאנרגיה הרסנית במישור הפיזי. 
* הגנה יעילה למדי מפני תדמיות-מחשבה טורדניות הוא המעטה מחומר מנטלי, שתלמיד הרוח יכול לבנות לעצמו מהחומר שבהילה המנטלית שלו. את המעטה ניתן לבנות באמצעות הדמיון היצירתי, על-ידי ראייתו כמתהווה מסביב לאדם.

* חשיבה חוזרת, מחזקת ומאריכה את חיי תדמית-המחשבה וכן מגדילה את התדירות שבה יחשוב החושב את אותה המחשבה.

כעת, כאשר יש לנו את הידיעה וההבנה על מה היא מחשבה ומה היא ההשפעה שלה על חיינו ועל העולם, חשוב שכל אחד מאתנו ישאל את עצמו:

"האם אאפשר למחשבות לא רצויות , שאינן תומכות במורשת האלוהית שלי, להתקיים או להיכנס להכרתי, להשפיע על חיי ולהביא נזק לי, לסובבים אותי ולעולם בו אני חי ?"

במודעות גבוהה יותר זאת, ניקח אחריות, כל יום מחדש על עצמנו ועל העולם אותו אנחנו יוצרים יחד כל יום מחדש. כדי לשחרר אחיזת תדמיות מחשבה מלהיצמד אלינו ולהטריד אותנו, נעשה הרפיה כדי לשחרר אחיזה של כל מה שאינו אלוהי ונעלה, מהגוף המנטלי, הרגשי והפיזי שלנו .

מדיטציית היגדים חיוביים להעלאת התדר האנרגטי ולתכנות תת המודע 



אין תגובות:

סה"כ צפיות בדף

רשומות פופולריות

מסע הנשמה חזרה אל האור

מסע הנשמה חזרה אל האור
להיות העצמי הגבוה - אתר זה מדריך אתכם במסע הנשמה חזרה הביתה אל האור, דרך יישום חוקי היקום אותם תכירו כאן מקרוב. דרך חיבור להכרה האוניברסלית אתם תוכלו לחוות את עצמכם כנשמה שחיה בכל רגע במודעות למטריקס האנרגיות סביבה. נשמה המתגלה כהרמונית, מחוברת ליקום דרך מודעות ערה לכל החיים🤍 מעבר לאתר בלחיצה על התמונה

מאמרים אחרונים מאתרים ובלוגים נוספים שלי

הנכם מוזמנים לדף הפייסבוק

הנכם מוזמנים לדף הפייסבוק
לחצו באייקון כדי לאהוב, להגיב ולשתף אחרים במה שקבלתם